З 11 по 13 травня в Україні пройшов прес-тур, організований для представників провідних туристичних засобів масової інформації Японії. Прес-тур відбувся в рамках Проекту зі створення спільного туристичного продукту країн ГУАМ. Крім України, в ньому також взяли участь Грузія, Азербайджан та Молдова. Українська частина прес-туру організована за сприяння Державного агентства України з туризму та курортів та Секретаріату ГУАМ.
У перший день візиту до України з журналістами зустрілась Голова Державного агентства України з туризму та курортів Олена Шаповалова. Вона повідомила, що кількість японських туристів, які відкривають для себе туристичну Україну щороку збільшується. Цьому сприяє безвізовий режим для громадян Японії. У той же час, на думку глави Держтуризмкурортів, показники туристичних обмінів між Україною та Японією не відображають реальних прагнень японських туристів і не відповідають існуючому туристичному потенціалу України
Представники японських ЗМІ висловили зацікавленість планами впровадження прямого авіаційного сполучення між Україною та Японією, а також можливістю розширення туристичної пропозиції для японських туристів шляхом створення міжнародного турпродукту «Великий шовковий шлях» та спільних турів з Україною і Росією.
У Києві для журналістів буда організована насичена туристична програма. Вони прогулялися історичним центром міста - відвідали Золоті Ворота, Києво-Печерську Лавру, Софію Київську; побачили дорогоцінні експонати Музею історичних коштовностей та унікальні витвори мистецтва Музею мініатюр; завітали до Музею бурштину, Музею народної архітектури і побуду «Пирогово»; скуштували національну кухню і взяли активну участь у розважальній фольклорній програмі. В Одесі вони оглянули історичний центр міста, записали численні історії та анекдоти і прогулялися морським узбережжям.
По завершенні туру японські гості поділились своїми враженнями від України:
Мами Мията, телеканал «Travel Vision» (журналістка, письменниця): «Ми отримали незабутні враження не лише від туристичного розмаїття вашої країни. Перше сприйняття – це квіти на вулицях Києва – бузок, квітучі каштани вздовж доріг, взагалі яскраві кольори… Це чудово».
Йоши ИТАНИ, доктор філософії, Oxon (письменниця/лектор): «Японські туристи – це переважно літні люди. Вони дуже люблять історичні пам’ятки, об’єкти культурної спадщини ЮНЕСКО. В цьому відношенні ваша країна має чудові можливості. У вас є визначні світового рівня об’єкти туристичного показу».
Прес-служба Державного агентства України з туризму та курортів
14.05.2012
ДОВІДКА.
З метою розвитку співробітництва, в т.ч. і в туристичній сфері, в рамках ГУАМ з 2003 року функціонує Робоча група з туризму. Її діяльність спрямована на:
- формування сприятливого правового і економічного середовища для розвитку туристичного бізнесу;
- спрощення формальностей, пов'язаних з пересуванням туристів
- збільшення туристичних потоків, валютних надходжень до бюджетів країн;
- впровадження системи заходів щодо забезпечення безпеки туристів, захисту прав та інтересів суб'єктів туристичної діяльності та споживачів туристичних послуг.