//
Рада ухвалила такі висновки:
«1. Європейський Союз рішуче налаштований підтримувати єдність, суверенітет, незалежність та територіальну цілісність України і закликає Росію діяти аналогічно. ЄС стривожений зусиллями проросійських сепаратистів дестабілізувати Східну та Південну Україну, що тривають. Тривале захоплення державних будівель, викрадення, вбивства та порушення свободи ЗМІ незаконними озброєними угрупування є неприйнятними і мають припинитися. ЄС не визнає вчорашні, ані будь-які майбутні нелегітимні і незаконні «референдуми».
Трагічні події в Одесі 2 травня з великою кількістю загиблих та поранених повинні бути ретельно розслідуванні, а всі причетні притягнуті до відповідальності. Рада заохочує до проведення цього розслідування під наглядом Міжнародної консультативної панелі Ради Європи, що забезпечить його незалежність і транспарентність.
2. ЄС рішуче підтримує проведення вільних та чесних президентських виборів в Україні 25 травня, і закликає всі сторони робити те ж саме, для того, щоб подолати кризу і дозволити українському народу обирати його власне майбутнє. Рада бере до уваги нещодавні заяви Президента РФ щодо президентських виборів в Україні та очікує на підтримку проведення цих виборів 25 травня 2014 року. Ніхто не має перешкоджати українським посадовцям та виборцям у підготовці до виборів, усім кандидатам у президенти мають бути забезпеченні безпечні умови для проведення вільної кампанії по всій країні. З цією метою Рада заохочує кандидатів у президенти погодити пакт поведінки під час виборів. Рада вітає розгортання Спостережної місії ОБСЄ/БДІПЛ, в якій держави-члени ЄС братимуть активну участь.
Рада заохочує до продовження зусиль української влади із залучення всіх регіонів України в рамках передбаченого національного діалогу, запропонованого Урядом України, в тому числі кроки Уряду з проведення інклюзивного всеукраїнського діалогу з питань процесу конституційної реформи. Права осіб, які належать до національних меншин, мають бути у повній мірі забезпеченні у відповідності до відповідних стандартів Ради Європи.
3. ЄС підтверджує повну відданість Женевській спільній заяві від 17 квітня щодо початкових конкретних кроків з деескалації напруження та відновлення безпеки для всіх громадян і закликає всі сторони, які брали участь у Женевській зустрічі 17 квітня, повністю імплементувати їх. Рада вітає зусилля, вже вжиті українською владою з цією метою, в тому числі здійснювану в широкому національному діалозі роботу в напрямі конституційної реформи та децентралізації, а також пропозиція щодо закону про амністію щодо тих, хто мирно звільнить будівлі, захоплені у Східній Україні. Рада заохочує до подальшої роботи з цією метою. Рада також закликає Російську Федерацію здійснити ефективні кроки з метою виконання зобов’язань, взятих у Женеві. Рада пропонує свою підтримку швидкому скликанню наступної зустрічі на рівні міністрів у Женевському форматі з метою забезпечення повної імплементації Заяви за допомогою ОБСЄ.
4. У цьому контексті, Рада сьогодні провела продуктивний обмін думками з Діючим Головою ОБСЄ Дідьє Буркхальтером. Рада вітає представлення пропозицій Головування ОБСЄ щодо України, а також роз’яснення Головуючого щодо їхньої імплементації. Рада вітає сьогоднішній візит Президента Ван Ромпея до Києва як складову зусиль ЄС з врегулювання кризи. Крім того, Високий представник і держави-члени продовжать здійснювати необхідні контакти з усіма зацікавленими сторонами з метою просування політичного вирішення кризи.
5. ЄС підтверджує свою вимогу до РФ відвести свої війська від українського кордону та негайно скасувати мандат Ради Федерації на використання сили на українській землі. Вона також засуджує заяви та візити високопосадовців, які підтримують незаконні спроби сепаратизму і таким чином роблять внесок у підвищення напруженості між Україною та іншими державами в регіоні. Рада засуджує будь-які спроби оминути режим санкцій. ЄС закликає усі сторони до стриманості і завершення насильства та провокацій. ЄС закликає українську владу зберігати їхній стриманий підхід до проведення операцій з правопорядку і закликає всі сторони конфлікту і надалі сприяти зменшенню напруженості.
6. ЄС вітає роботу, вже проведену ОБСЄ та її Спеціальною спостережною місією, та заохочує її забезпечити ефективне функціонування по всій Україні, включаючи надання допомоги у реалізації Женевської спільної заяви. Рада бере до уваги дорожню карту ОБСЄ та повністю підтримує зусилля, докладені ОБСЄ та її Діючим головуванням для сприяння деескалації та стабілізації ситуації шляхом здійснення конкретних кроків, включаючи проведення круглих столів з одночасним забезпеченням української власності над ними. ЄС та держави-члени і надалі надаватимуть допомогу Спеціальній спостережній місії та закликає всі інші держави-учасниці ОБСЄ робити те ж саме. Рада вітає швидке розширення Місії до максимальної кількості спостерігачів, дозволеної її мандатом, закликає до її швидкого розгортання та очікує на швидке набрання чинності Меморандумом про взаєморозуміння. Вона заохочує ОБСЄ і надалі підтримувати зусилля української влади, спрямовані на розвиток національного діалогу. Рада підтверджує стурбованість, висловлену представниками ОБСЄ та Ради Європи щодо наявного обмеження їхніх можливостей здійснювати моніторинг ситуації в Криму в сфері прав людини, включаючи осіб, які належать до національних меншин. Рада також заохочує Україну невідкладно розробити разом із спеціалістами ОБСЄ національну програму роззброєння, спрямовану на всі незаконні озброєні угрупування по всій країні та звільнити всі незаконно захоплені державні будівлі та площі.
7. ЄС вітає звільнення восьми неозброєних міжнародних військових спостерігачів, як це передбачено положеннями Віденського документа ОБСЄ, а також українського військового персоналу, що їх супроводжував, які понад тиждень утримувалися як заручники в Слов’янську, та висловлює свою вдячність усім, хто сприяв досягненню цього позитивного результату. За цим має послідувати звільнення всіх інших заручників, які досі утримуються незаконними озброєними угрупуваннями у Східній Україні.
8. Рада нагадує про свою готовність надати підтримку Україні в сфері реформування сектору громадської безпеки, включаючи міліцію та верховенство права. У цьому зв’язку вона вітає Політичні рамки підходу до кризи, внесені Високим представником на виконання висновків Ради від 14 квітня. Як наступний крок Рада доручає ЄСЗД підготувати Концепцію управління кризою для можливої цивільної місії СПБО у цій сфері з перспективою ухвалення рішення щодо подальших кроків під час наступного засідання Ради. Рада підкреслює важливість координації та взаємодоповнюваності з ОБСЄ та іншими міжнародними акторами.
9. У світлі останніх подій та за відсутності будь-яких кроків, спрямованих на деескалацію, Рада погодила розширення критеріїв, які дозволяють застосувати до осіб та підприємств візові обмеження та замороження активів. Це, зокрема, уможливить включення до списку фізичних осіб, відповідальних за активну підтримку чи імплементацію дій чи політики, які підривають територіальну цілісність, суверенітет та незалежність України, чи стабільність або безпеку в Україні, чи які перешкоджають роботі міжнародних організацій в Україні, а також фізичних чи юридичних осіб, підприємств чи пов’язаних з ними установ, чи юридичних осіб, підприємств або установ в Криму чи Севастополі, чия власність була передана всупереч законодавству України, чи юридичних осіб, підприємств або установ, які отримали вигоду від такої передачі. Рада вирішила додати нову групу осіб та підприємств до списку осіб, підприємств та установ, які підпадають під обмежувальні заходи.
Рада бере до уваги підготовчу роботу Комісії та держав-членів, що триває, щодо вироблення можливих цільових заходів на виконання доручення Ради від березня з тим, щоб, у разі необхідності, можливим було вжиття подальших кроків.
При прийнятті рішень щодо можливих майбутніх заходів Європейський Союз приділить особливу увагу ставленню та поведінці всіх сторін стосовно проведення вільних та чесних президентських виборів.
10. ЄС підтверджує своє рішуче засудження незаконної анексії Криму та Севастополя Російською Федерацією та не визнає її. ЄС із жалем відзначає присутність Президента Путіна на військовому параді в Севастополі 9 травня. Рада вітає здійснену Комісією оцінку правових наслідків анексії Криму та очікує на продовження роботи Ради та Комісії з метою швидкої імплементації пропозицій, які там містяться. Ці наслідки можуть включати, однак не обмежуватися економічними, торгівельними та фінансовими заходами. Рада закликає держави-члени ООН розглянути подібні заходи згідно з Резолюцією ГА ООН 68/262.
Рада висловлює свою надзвичайну стурбованість стосовно погіршення ситуації з правами людини в Криму, включаючи відмову у праві на в’їзд до Криму лідеру кримських татар Мустафі Джемілєву, а також попередження фактичного прокурора Криму про можливість оголошення незаконним національних зборів кримських татар Меджлісу через «екстремістські дії».
11. Рада підтверджує зобов’язання ЄС підписати решту положень Угоди про асоціацію з Україною, включаючи поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі, якнайшвидше після проведення президентських виборів 25 травня. Рада підтверджує важливість автономних торгівельних преференцій, які набрали чинності в квітні, як тимчасового заходу з підтримки України та як кроку, який веде до підписання, тимчасового застосування та імплементації положень ПВЗВТ.
12. Рада вітає тристоронні переговори з питань енергетики між Росією, Україною та ЄС, започатковані у Варшаві 2 травня, спрямовані на забезпечення безпеки постачання і транзиту природного газу до і через Україну на основі прозорого режиму. Обидві сторони, попри наявні розбіжності, висловили бажання обговорити усі відкриті питання з метою пошуку рішення до кінця цього місяця. Рада заохочує Україну і Росію віднайти шляхом переговорів всеохоплюючу угоду, яка забезпечить поставки енергоносіїв в Україну на основі справедливої і прозорої ринкової ціни. У цьому контексті Рада підкреслює важливість продовження реформ енергетичного сектору в Україні.
Рада також вітає підписання Меморандуму про взаєморозуміння та Рамкової угоди між компаніями «Eustream» та «Укртрансгаз» щодо поставок газу з Словаччини в Україну, які доповнюють вже налагоджені потужності з реверсних поставок газу з Польщі та Угорщини і свідчать про рішучу відданість ЄС підтримувати сектор енергетичної безпеки України. Це важливий перший крок до диверсифікації джерел постачання газу в Україну та внесок у більшу енергетичну безпеку в Східній Європі та ефективних інтерконекторів з ЄС та всередині ЄС загалом. Рада нагадує про висновки Європейської Ради від 20-21 березня 2014 року, в яких міститься заклик до Комісії провести детальне дослідження енергетичної безпеки ЄС.
13. Європейський Союз вітає рішення Ради директорів МВФ про затвердження дворічної угоди Stand-by (SBA) для України у розмірі 17,1 млрд. дол. США. Урядова економічна програма, підтримана Фондом, має на меті відновити макроекономічну стабільність, зміцнити економічне управління та прозорість і започаткувати повноцінне та стале економічне зростання, при цьому забезпечивши захист найбільш вразливих груп населення. Затвердження SBA при виконанні пріоритетних дій дозволяє зробити негайний транш у розмірі 3,19 млрд. дол., при спрямуванні близько 2 млрд. дол. на підтримку бюджету. Підтверджуючи рішучу підтримку стабілізації фінансово-економічної ситуації в Україні, Рада також вітає підписання Європейською Комісією Меморандуму про взаєморозуміння стосовно започаткування для України нової кредитної програми макрофінансової підтримки у розмірі 1 млрд. дол. (МФД). Рада очікує на виділення першого траншу в рамках двох кредитних програм МФД у розмірі 600 млн. євро, щойно Уряд України та Європейська Комісія здійснять усі необхідні кроки. Рада підтверджує, що Уряд України повинен здійснити обіцяні реформи, включаючи боротьбу з корупцією. Рада вітає затвердження нового Контракту з державної розбудови у розмірі 355 млн. євро, який супроводжуватиметься реалізацією Програми з підтримки громадянського суспільства обсягом у 10 млн. євро та очікує на підписання Фінансової угоди у рамках здійснення Урядом України візиту до Європейської Комісії 13 травня.